6 клас. Українська література.

                   Список літератури для вивчення в сьомому класі

1. Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (1 ( на вибір) вивчити напам'ять)
2. Іван Франко. «Захар Беркут»
3.Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало…», «Тополя», «Як умру, то поховайте…»
(«Як умру, то поховайте...» вивчити напам'ять).
4. Андрій Чайковський. «За сестрою»
5. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»
6.  Григір Тютюнник. «Климко»
7. Олекса Стороженко. «Скарб»
8. Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»
9. Ліна Костенко. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»
(1 ( на вибір) вивчити напам'ять)
10. Василь Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…» (1 ( на вибір) вивчити напам'ять)
11. Марина Павленко. «Русалонька із 7–В, або Прокляття роду Кулаківських» 
12. Любов Пономаренко. «Гер переможений»
13. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»
14. Андрій Малишко. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю.."
  (1 ( на вибір) вивчити напам'ять)
Бажаю успіхів!



  Завдання на тиждень(18.05-22.05.)


Тема: Контрольна робота. Письмовий твір ,, Мій улюблений літературний герой".

1. Будь-який твір повинен мати 3 часини: вступ, основну частину і висновок. Вступ і висновок за розміром приблизно однакові (1-2- речення)  , а основна частина повинна бути найбільшою (5- 8 речень). Ці цифри, звичайно, є приблизними.

    Подумайте, як розпочати твір. У вступі можете висловити своє враження від читання твору.  Або написати, чому саме цей  герой привернув вашу увагу.

  Розповідь про улюбленого героя – основна частина вашої письмової роботи. Пам’ятайте, що ви ведете розповідь про улюбленого персонажа, тому спробуйте переконати, що він для вас – найкращий герой; не шкодуйте висловлювати власні почуття, враження, емоції – це тільки збагатить вашу роботу!

    Не забувайте про те, що ваша робота має бути логічно завершеною. Отож подумайте про висновки з того, що ви вже написали.

          2. Зразок твору ТУТ

       3. Роботу надіслати електронною поштою.

Бажаю успіху!


Завдання на тиждень(12.05-15.05.)

Тема: C. Руданський ,, Запорожці у короля "


1. Прослухати аудіозапис.  C. Руданський ,, Запорожці у короля".


   2.   Виконайте завдання за посиланням  join.naurok.ua , код 
доступу 746383. 










Завдання на тиждень(04.05-08.05)

1.Прослухайте байку.




Ідейно художній аналіз байки Л. Глібова "Жаба і Віл":

Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосов­но розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».

Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості(13 слайд)

Основна думка: «...найлучче жити, Як милосердний бог дає».

Риси характеру Жаби у байці "Жаба і Віл":
Заздрісність, вигадливість, самовпевненість, глупота, цікавість до всього.

Тема: С. Руданський. Співомовки. ,, Добре торгувалось"


1. Познайомтесь з письменником.



  2. Прослухайте співомовку.



3. Аналіз співомовки.


Рік написання – 1857 
Жанр: співомовка 
Тема: розповідь про чумака, який шукав дьоготь у багатих крамницях і пошив у дурні двох купців.
Ідея: уславлення мудрості, кмітливості чумака, вміння відстоювати свою власну гідність. Основна думка. У «Добре торгувалося» автор закликає не насміхатися з інших, бути приязним та привітним. У співомовці “Добре торгувалось” висміяно панів, які хочуть поглумитися над мужиком, щоб показати свою зверхність, але це їм не вдається, бо в народі багато розумних людей, дотепних, і вони так повертають справу, що в дурнях залишаються пани. Твір є гумористичним, адже зображує смішне в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні на відміну від сатиричного . Веселими словами чумак довів свою дотепність та розум. Так автор підкреслив, що не можна насміхатися та глузувати з інших.
 Сюжет: Чумак ходив серед магазинів великого міста, хотів купити дьогтю. Покупці пропонують багато краму, але мужикові нічого більше не треба. Зайшов у десяту крамницю, чемно привітався і спитався за дьоготь. Два купці вирішили поглузувати із мужика і сказали, що в крамниці продаються дурні. На що чумак відповів, що добре торгувалося, оскільки на продаж тільки вони обоє зосталися. Купці хотіли посміятися з мужика, але він виявися дотепнішим та розумнішим.

Дякую за увагу!



 Завдання на тиждень(28.04)


Тема: Л.Глібов. Байка ,, Муха і Бджола".


1.Прослухати байку.


2.Аналіз байки



    Кажуть, що нахабство — друге щастя. Про тих, хто користується таким девізом у житті, в алегоричній формі говорить Л. Глібов у бай ці “Муха й Бджола”. Бджола — трудяща людина, яка не може без праці. Хоче жити чесно заробленим. Муха — це та людина, що живиться чужою працею, нахабно забирає придбане, зроблене іншими, ще й хизується при цьому. Таких людей-нероб зневажали раніше й зневажають тепер.

    Тема “Муха й Бджола”: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила своє життя та покритикувала іншу. 

    Ідея “Муха й Бджола”: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.

  Основна думка “Муха й Бджола”: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.

Дякую за увагу!


  Завдання на тиждень(21.04;24.04)

Тема: Контрольна робота.

1.Виконати тест.   join.naurok.ua      Код доступу 485173                                                                          
     Тема: Л.Глібов. Байка ,, Щука".

         1. Познайомтеся з письменником.




2. Прослухайте байку Л.Глібова ,,Щука".




Аналіз "Щука" (Глібов)

        Тема: зображення суду над щукою, яка здійснювала різноманітну шкоду в ставку його жителям і отримала вирок повернутися знову в річку.

        Ідея: засудження дій судочинства, їхня легковажність, безглуздість, а через образ лисиці- підступності, хитрості, хабарництва.

        Основна думка: "Як не мудрують, а правди ніде Кінців не можна поховати...".

        Мораль: Судді зобов'язані діяти відповідно до законодавства, а не підтримувати зацікавлену особу(Лисицю). Глібов засуджує хабарництво, несправедливість, лицемірство.

         Герої: судді- два осли, Шкапа, два Цапи; Щука, Лисичка, автор.

Композиція:

         Введення: За злочинну діяльність Щуку силоміць представили до суду. Опис суддів. Таємний зв'язок щуки і лисиці.

        Основна частина: Судовий процес над щукою. Винесено вирок, дія якого припинена.

        Закінчення: Новий вирок суддів за пропозицією Лисички: "У річці ворожу Щуку утопити!" Що й було виконано.

Дякую за увагу.


Завдання на тиждень(07.04;10.04)


Тема: Л. Воронина. ,,Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9"

Прослухайте 2 частину.



Прослухайте 3 частину.



3. Повністю прочитати можно тут

Бажаю успіху.


Завдання на тиждень(07.04;10.04)

Тема: Л. Воронина. ,,Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9"


 Познайомтеся з письменницею.

https://www.youtube.com/watch?v=9WejSTsZxDc

 Буктрейлер .

https://www.youtube.com/watch?v=OakSgN4I6KY

Прослухайте 1 частину.

Бажаю успіху.




Українська література (за розкладом -вівторок 17.03)

1. Записати в зошити тему: Ярослав Стельмах- сучасний український прозаїк, драматург, перекладач. ,, Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".

 2. Переглянути відеопрезентацію про письменника та буктрейлер до повісті.


3. Прочитати 1,2,3 частини повісті.

                                         https://www.youtube.com/watch?v=R0JMwVElX-s






Українська література (за розкладом - вівторок 31-03, п'яниця-03.04)

 Тема уроку: ,, Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".  

1. Дочитати повість  ,, Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". 

2. Виконати тест join.naurok.ua     Код доступу 752195






Бажаю успіху.





Комментариев нет:

Отправить комментарий